סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים מהווים את אחד מרכיבי התזונה החשובים והחיוניים ביותר. אומנם רוב האנשים מתמקדים בצריכה מספקת של וויטמינים או מינרלים, אך חשוב להכיר את התפקיד המשמעותי של הסיבים התזונתיים. מדובר על רכיב תזונתי חיוני, אשר יכול להגן על הגוף מפני מחלות שונות, כגון מחלות לב וכלי דם, סרטן, רמה גבוהה של סוכר או כולסטרול בדם ועוד. מעבר לכך, חשוב להבין כי הסיבים דרושים לצורך התפקוד התקין של מערכת העיכול. אנשים שאינם מצליחים לצרוך מספיק סיבים, עלולים לא פעם לסבול מתופעות לא נעימות כגון עצירות, גזים וכדומה. מעבר לכך, זוהי דרך מעולה לשפר את פלורת המעיים, היות ותהליך הפירוק של סיבים תזונתיים במעי, גורם לתסיסה המעודדת את ההתיישבות של החיידקים הטובים.

מה כדאי לדעת לגבי סיבים תזונתיים?

רוב האנשים בעולם המערבי, לא מצליחים לצרוך את כמות הסיבים האופטימלית. כתוצאה מכך, הם סובלים לא פעם מקשיי עיכול שונים. אך למעשה, כל אחד יכול ליהנות מתוסף תזונה איכותי ויעיל, על מנת להשלים את החוסרים הנגרמים כתוצאה מתזונה לא מאוזנת. היום ניתן למצוא סוגים שונים של תוספי תזונה, המאפשרים השלמה של כמות הסיבים היומית הדרושה, לפעילות התקינה של הגוף. כדאי לציין, כי תוספת של סיבים יכולה להשפיע גם על תחושת השובע, דבר שיכול לסייע לכל מי שמעוניין לרדת במשקל. לפי המחקרים האחרונים, נשים עד גיל 50, זקוקות ל- 25 גרם סיבים, לעומת גברים, הזקוקים ל- 38 גרם. במידה ומדובר על אדם חולה סכרת, יש צורך לצרוך אף יותר מכך. מדובר בעיקרון על תפריט שמבוסס בעיקר על דגנים וירקות, עם נגיעה של קטניות, פירות ואגוזים.

לסיכום, כל מי שמעוניין להגביר את צריכת הסיבים התזונתיים שלו, יכול לצרוך יותר ירקות, או לחילופין, לצרוך תוסף תזונה.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו בין חברים

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

אולי יעניין אותכם?