עלייה במסת שריר: כך עושים את זה נכון

אחת הפעולות החשובות ביותר עבור ספורטאים מקצועיים וכן עבור ספורטאים חובבים היא עליית מסת שריר. מדובר בתהליך עבודה שיש לו שתי מטרות עיקריות: המטרה הראשונה היא להפוך מסת שומן למסת שריר, מה שיוצר הרבה יותר כוח, עמידות וחוזק. המטרה השנייה היא לעלות במשקל אך מבלי לייצר שומנים אלא דרך עלייה במסת השריר של הגוף.

מה הן הדרכים לעלייה במסת שריר?

תזונה נכונה – עלייה במסת שריר תלויה בהרבה מאוד גורמים, אחד מהם הוא שינוי בתזונה שלנו, כך שנצרוך יותר מוצרי מזון שכוללים מעט שומנים אך כן חומרים שיכולים לעזור לבנות ולשמור על השריר. למשל, צריכת אבקת חלבון לפני ואחרי האימון יכולה לעזור לנו, שכן היא תמנע מאיתנו את הצורך לאכול מזונות שכוללים חלבונים ויחד עם זאת כוללים גם מרכיבים אחרים שיכולים לייצר שומנים. מלבד אבקת חלבון, ישנם מרכיבים נוספים שיכולים לעזור בחיזוק השרירים ושמירה עליהם, בין היתר, מרכיבים כגון סידן, ברזל או מגנזיום.

אימונים

לא כל אימון בהכרח יוצר מסת שריר. בניגוד למה שאנשים רבים נוטים לחשוב, בשביל לייצר מסת שריר, צריך לעבוד נכון ובאופן ספציפי. על כן, חשוב לעשות אימוני התנגדות, כגון אימונים על משקולות, אימוני מתח, שכיבות סמיכה, אימונים שיידרשו להפעיל את השרירים בצורה מאומצת, אך חשוב לעשות את זה גם בצורה בטוחה וחכמה.

מנוחה ושיקום

הגוף שלנו זקוק למנוחה, זקוק לזמן שיקום בשביל שהוא יוכל לעבוד בצורה סדירה. לכן, ספורטאים מקפידים על שינה מבוקרת ורציפה של שבע עד עשר שעות. זה נשמע הרבה עבור לא מעט אנשים, בוודאי עבור מבוגרים שאמורים לעבוד לצד האימונים שהם מבצעים, אך זו הסיבה שיש ללכת לישון בשעה מוקדמת ולהתאמן בשעות הבוקר המוקדמות.

מתי נכון לעשות את כל זה?

כאמור, הדרך הנכונה להתחיל את היום היא עם אימון. אז הגוף פחות עייף, ככה אפשר להתחיל את היום בצורה טובה. אימונים בשעות הבוקר הוכחו כטובים לגוף ולנפש ומגבירים את הערנות במהלך היום. זו גם הסיבה שאפשר וצריך להתחיל את הבוקר עם תזונה טובה ומתאימה לבניית מסת שריר, בין אם זה שייק בריא ובין אם זו אבקת חלבון.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו בין חברים

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

אולי יעניין אותכם?