תזונה מותאמת לספורטאים

ישנם 3-4 דברים עיקריים עבור כל ספורטאי, אשר מאפשרים לו להיות מקצועי, איכותי וטוב. הדבר הראשון אלה כמובן האימונים שהוא מבצע, הדבר השני, זו ההתאוששות והמנוחה מהאימונים, הדבר השלישי זה השינה, והדבר הרביעי זו התזונה הוא צורך.

לכל ספורטאי, בין אם הוא מקצועי או חובבן, יש תזונה מותאמת (לדוגמא). היא מותאמת על פי פרמטרים שונים, החל מסוג הספורט שהוא מתעסק בו, המשך במשקל ובמבנה הגוף שלו, באימונים שהוא מבצע, ובסופו של דבר, בסוג התזונה שהוא אמור לצרוך בשביל להיות מסוגל לספק אימונים ותחרויות טובות.

למשל, מי שרץ ריצות ארוכות, לא צריך מסת שרירים גדולה, אך הוא כן צריך לצרוך תזונה שתעזור לו לשקם את השרירים בתקופת עומס ובכלל, אחרי כל אימון. לכן הוא יידרש לאכול הרבה חלבונים, בדרך כלל מדובר על חלבון אחד או שניים בכל ארוחה. כמו כן, הוא יידרש לאכול פחמימות בכל ארוחה על מנת שתהיה לו אנרגיה אותה הוא יוכל לשרוף במהלך האימון.

לפני תחרויות, כמו חצי מרתון או מרתון, הוא יצטרך לעשות מה שנקרא העמסת פחמימות, ארוחות של פחמימות כגון פסטה או אורז, על מנת שרמת הגליקוגן שלו תהיה גבוהה ואז הוא יוכל לרוץ מבלי להתעייף במשך זמן רב.

צריך להסביר, תזונה מותאמת לספורטאים Allinpro היא דבר מאוד משמעותי ולכן ספורטאים רבים עובדים עם תזונאים ולא בהכרח מכינים תפריטים לעצמם. אותו תזונאי עובד עם הספורטאי באופן קבוע, על בסיס יומי (בהנחה ומדובר בספורטאי מקצועי כמובן), זאת על מנת לשקול אותו, לבחון שינויים פיזיולוגיים שהוא עובר, לבדוק מדדי דם, ועוד שורה של פרטים שיכולים להשפיע. היום אנחנו יודעים שכל שינוי קטן בתזונה, יכול להשפיע לכאן או לכאן, ומכאן המשמעות הגדולה שלה.

נקודה אחרונה, כאשר ספורטאי מקצועי או חובבן עובד עם תזונה מותאמת לאורך זמן, אז מן הסתם, הגוף שלו מתרגל לזה, אך אחרי פרישתו או כשהוא מפסיק לבצע פעילות ספורטיבית, הוא יעלה במשקל אם הוא לא ישמור על תזונה מותאמת בצורה נכונה, בהתאם לפעילות שהוא מבצע בשלב זה של חייו.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו בין חברים

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

אולי יעניין אותכם?